Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Ágyas burgonya

2009.12.05. 20:00 | kókuszoscsemege | 4 komment

Tudom, kicsit elhanyagoltam mostanában a blogomat, de eljött a hétvége, és végre volt időm kicsit sürgölődni-forgolóni a konyhában is. Először egy süteményt akartam elkészíteni (Ági szelet :) ) , de végül mivel nem volt itthon semmi ebédre való , ezért inkább egy főételszerű fogást választottam.

Az ágyas burgonya egy eléggé egyszerűen elkészíthető, laktató étel, lássuk hát a hozzávalókat:

-4 darab közepes krumpli

-4 tojássárgája

-1 teáskanálnyi vaj vagy margarin

-10 dkg trappista sajt (bármilyen reszelhető sajt megfelel)

-fűszerek (só, bors, oregano, majoranna, bazsalikom, fűszerkeverékek, ízlés szerint bármit használhatunk)

-ha van otthon, akkor bacon vagy sonka, de ez elhagyható (húsimádó vagyok, nálam kötelező volt J)

-egy doboz tejföl

 

A recept:

Kezdésnek egy közepes lábasban felteszünk főni annyi vizet, ami ellepi a krumplinkat. Kb. 40 perc alatt főnek meg, de egy villával beleszúrva megállapíthatjuk, hogy készen vannak-e: ha könnyen át tudjuk szúrni, akkor már vehetjük is ki őket! Tegyük őket egy tányérra, és várjuk meg míg kihül. Erre egyébként csak azért van szükség, mert nagyon könnyen megégethetjük vele a kezünket . Amíg erre várunk, reszeljük le a sajtot és szeleteljünk 4 kis csíkot a baconből. 

Miután már tudunk dolgozni a krumplival, pucoljuk meg őket, és egy kiskanállal próbáljunk kivájni belőle egy akkora lyukat, amibe belefér egy tojássárgája. Ha egy kicsit kisebb lesz a hely, az sem baj, mert ha friss a tojásunk, akkor a sárgája egyben marad, és nem folyik ki(ebből lehet megállapítani, hogy romlott-e a tojás).  Vigyázva kell dolgoznunk, mert a krumpli könnyen megrepedhet. Ha ezzel megvagyunk, jöhet a vaj, vagy margarin, amivel ki kell kenni a krumplik belsejét.  Ezután jöhet a fűszerezés. Én nem sajnáltam  egyiket ízesítőt sem, bőven szórtam mindenből, de a legfontosabb talán a só, mivel anélkül nagyon ízetlen lesz az ételünk!

Következik a tojás. Vegyünk elő egy poharat, abba mehet a fehérje, a sárgája meg egyből a kis mélyedésbe. Erre tegyünk egy szeret szalonnát vagy sonkát, és végül a reszelt sajtot. Minél több, annál jobb!!

Előmelegített sütőben kell sütni addig, amíg a sajt meg nem pirul kicsit, de ha valaki a lágy tojást jobban szereti, akkor hamarabb is kiveheti. Én kb. 30 perc alatt sütöttem készre, 200 fokon.  

Mivel már nagyon éhes voltam, amíg pirult a sajt, addig csináltam egy kis krumplipürét a kivájt maradékból, hozzákevertem a reszelt sajt kimaradt részét és egy kis tejet. Tökéletes előétel az ágyas burgonya előtt! J Ja és ne feledkezzünk meg a 4 tojásfehéjéről sem: felverve egy kis cukorral nagyon finom desszert lehet belőlük!! De erről majd a „H” betűnél visszatérek…

Összességében meg kell állapítanom, hogy ez az ételem sokkal jobban sikerült, mint az előző muffin! Laktató, finom és olcsó is, szóval csak ajánlani tudom.  Azt még hozzá tenném, hogy nekem ugyan elég volt 2 krumpli, de egy megtermett férfiembernek simán csinálhatunk négyet is! El fog fogyni!

Kedves Olvasók: Jó étvágyat kívánok!

Elkészítési idő: 90 perc

Ár: kb. 450Ft

Nehézség: Könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr701576568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

omglol 2009.12.06. 12:25:43

Úúúúú jól néz ki, hozhatsz belőle:D
Mi tegnap füstölt sajtos baconos tepsis csirkemellet csináltunk, az se volt kutyu.

omglol 2009.12.06. 12:29:05

Ja és egy kérdés: honnan tudtad, hogy 200 fokos a sütő?

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2009.12.06. 12:57:44

itt elektromos ultramodern sütő van, be lehet állítani a fokot is:) A baconért és a füstölt sajtért pedig utállak! :D

Zuzuka 2009.12.22. 21:48:17

"erre tegyünk egy szeret szalonnát" ez aranyos,én is szeretem:))
jól néz ki, kiróbálom, biztos finom!
Címkék: tojás olcsó krumpli könnyű
süti beállítások módosítása