Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Cukrozott mandula

2009.12.21. 21:50 | kókuszoscsemege | 1 komment

Kicsit megkésve bár, de töretlen lelkesedéssel üdvözlök minden kedves olvasót! Ma egy kis meglepetéssel készültem. Közeledik a karácsony (már csak két nap!! :)) és jönnek a vendégek is, akiket illik megkínálni valamivel. A következő kis édesség iszonyúan egyszerű, de mégis mennyeien (uhh, ez a szó, nagyon Stahl-os lett, bocsánat! :)) finom. És hogy miről jutott eszembe pont ezt elkészíteni? Egyrészt egy "cé" betűvel kezdődő ételt kellett kitalálnom, és a legkönnyebbnek egy cukros bármit találtam:). A másik ok, amiért erre esett a választásom, az pedig egy nosztalgikus élmény, egy illat, amit utcai árusok mellett lehetett érezni, akik különböző magvakat vontak be cukros-fahéjas valamivel, és minden egyes alkalommal vennem kellett belőle, amikor arra jártam, és megcsapott az illata...Kis papírzacskóban adták, nem is olcsón, de mindig megérte!

Hát megpróbáltam rekonstruálni ezt az élményt, azt hiszem sikerült is! :)

Hozzávalók:

-10 dkg (egy zacskó) mandula (lehet dió, kesudió, édes mogyoró is, ki mit szeret)

-4 púpozott evőkanál kristálycukor

-1 csomag bourbon vaníliás cukor

-fél cent víz

-egy teáskanálnyi őrölt fahéj

 

Elkészítés:

A cukrot, mandulát, vaníliás cukrot és a vizet egy teflon serpenyőbe öntöm.

Kis lángon elkezdem a masszát melegíteni. Körülbelül 10 perc múlva elkezd majd az egész sűrűsödni, ahogy karamellizálódik a cukor, és párolog a víz, na ekkor már folyamatosan kell kevergetni. Akkor van kész, ha a mandula körül a cukor már morzsásodik, de még hozzá van tapadva a magokhoz. Vigyázzunk, hogy oda ne égjen!! Ezután ki kell önteni az egészet egy nagy tányérba, lehetőleg úgy, hogy ne ragadjanak össze a szemek. Végül jöhet a fahéj, amit eloszlatunk az egészen. Esetleg ha a mandulát jobban szeretjük, ha ropogós, akkor még az egész előtt száraz serpenyőben megpiríthatjuk pár perc alatt.

Ennyi az egész. Nagyon egyszerű. Fogyókúrázóknak nem ajánlott!!! Nem lehet abbahagyni....nyammmm....

Elkészítési idő: 15 perc

Ár: kb. 400Ft

Nehézség: Könnyű

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr111614474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pihusz 2009.12.23. 11:28:53

ööö, ismerem én is ezt az édességet az utcákról, nyammi, abbahagyhatatlan:)
tegnap sütöttem először!!(mézeskalácsot):D jeee
haladok:D
Címkék: olcsó könnyű édesség hellókarácsony
süti beállítások módosítása