Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Csörögefánk

2010.01.02. 20:55 | kókuszoscsemege | Szólj hozzá!

" A fánk a legkényesebb kelt tészta. Összeállítása, kelesztése és sütése nagy gyakorlatot kíván." (Horváth Ilona)

Körülbelül 5 évvel ezelőtt csináltam utoljára szalagos fánkot. Pont a fenti idézet hatására. Be akartam bizonyítani, hogy nem kell gyakorlat, ha pontosan leutánozzuk egy profi kézmozdulatait. Akkor minden lépést mamámtól lestem el, és nem akarok dicsekedni, de tökéletes lett! :) És mivel bebizonyítottam az igazam, ezért azóta egyszer sem csináltam, sőt,sajnos el is felejtettem a csínját-bínját. Most egy sokkal egyszerűbb fánk-fajtát készítettem el, a csörögefánkot. Egyetlen dolog fogott ki rajtam (nem volt , de ezt majd később. Lássuk a hozzávalókat:

-17 púpozott evőkanál liszt

-5 tojás sárgája

-1 teáskanál cukor

-1 csipet só

-1 dl tejföl (lehet több is, a tésztától függ)

-olaj a sütéshez

-baracklekvár

-porcukor a díszítéshez (elhagyható)

 

A recept:

A lisztet, a sót, a tojásokat, a tejfölt és a cukrot összekeverjük egy kanállal, majd amikor már kezd összeállni, akkor már kézzel próbáljuk meg egyneműre gyúrni. Ez nem lesz könnyű, előre szólok, hosszú időt vesz igénybe. Nekem pl. túl száraz lett a tészta, ezért egy kis vizet tettem hozzá. Ha mindezzel megvagyunk, kis (diónyi) gombócokat kell formáznunk belőle, kb. 20 darabot. Tegyük őket egy tányérra, fedjük le alufóliával, és irány a hűtő egy órára.

Itt következik a neheze, amiről máig fogalmam sincs, hogy kellett volna csinálni. A formázás. A hivatalos recept úgy szól, hogy kinyújtjuk a golyszlikat fél centi vastagra, majd két csíkot vágunk bele, amin átbujtajuk a tészta két végét... Nos én így csináltam végülis, de közel sem olyan lett, mint amilyennek a képen láttam! :) Nem is merem leírni, mihez hasonlított a végeredmény, de ha van férfi olvasóm, kérésre elküldöm a képet! ;) Bár szerintem a fenti kép is árulkodó! :D

A fánkocskákat bő oljban süssük, lekvárral és porcukorral tálaljuk!

Még annyit, hogy ha nincs kéznél nyújtófa, ne essünk kétségbe, én egy lisztezett tányéron egy pohár segítségével nyújtottam a tésztát. A célnak tökéletesen megfelelt!

Elkészítési idő: 1 óra 45 perc

Ár: kb. 400Ft

Nehézség: Könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr701640426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: olcsó könnyű édesség
süti beállítások módosítása