Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Dz azaz Rafaello házilag

2010.01.21. 17:23 | kókuszoscsemege | Szólj hozzá!

Kérem szépen én utánanéztem, de a mi magyar nyelvünkben nincsen "dz" betűvel kezdődő szó, ezért úgy döntöttem, hogy ez lesz az a poszt, ahol bármit főzhetek! :) Mai receptem egy nagyon könnyen elkészíthető édesség, a rafaello házi készítésű változata. Ma a munkahelyemen körbekínáltam a kollégákat, és büszkén mondhatom, nagy sikere lett!! Igaz nagyon féltem tőle, mert az eredeti valami istenien finom, és attól tartottam, nem fogja elérni azt a színvonalat, de tévedtem, szerencsére sokkal finomabb lett. Óóó, és persze töményebb. Nem tudom miért, de valahogy a fogyókúrás receptek nem kerülnek a kezeim közé...:D

Lássuk hát a receptet:

Hozzávalók:

-másfél dl víz

-12 púpozott evőkanál cukor

-27 dkg tejpor

-20 dkg kókuszreszelék

-10 dkg kókuszreszelék a forgatáshoz

-mogyoró, mazsola, kesudió, pisztácia, stb. (én diákcsemegét vettem, ami egyrészt olcsó is volt, másrészt így az egyik felébe mazsolát, a másikba meg mogyorót tudtam tenni)

Elkészítés:

A vizet és a cukrot feltesszük egy nagyobb lábasban a tűzhelyre, és folyamatos kavargatás mellett addig melegítjük, amíg el nem olvad a cukor. Ezt hívjuk cukorszirupnak. Ezután levesszük a tűzről, és apránként belekeverjük a tejport. Fontos itt is a kavarás, mert könnyen becsomósodhat. Ha ez esetleg megtörténne, az sem olyan nagy baj, mert a kókuszreszelékkel együtt nem érződik a tejpor. A boltban sokat gondolkodtam rajta, hogy érdemes-e dupla áron márkásabb tejport venni, de végül összehasonlítva az összetevőit és a végeredményt, azt kell hogy mondjam, teljesen megfelel a Cora-s vagy egyéb olcsóbb márkatermék is.

Tehát miután benne van a kókuszreszelék is, az egészet beteszzük a hűtőbe, és körülbelül 2 óra múlva kivéve kis golyócskákat formázunk belőle. Közepébe tegyünk egy szem mogyorót, vagy bármilyen magot, forgassuk bele a kókuszba, és már el is készültünk! Hideg helyen tároljuk, mert könnyen elfolyósodhat! Kb. 30 darab lett belőle.

Jó étvágyat hozzá!

Elkészítési idő: 3 óra

Ár: kb. 1000Ft

Nehézség: Könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr121690621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása