Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Dzsem narancsból

2010.01.31. 20:29 | kókuszoscsemege | Szólj hozzá!

Azzal kezdeném, hogy nem vagyok egy lekváros típusú lányka... Szeretem én, de nem szoktam túl sűrűn vajas-lekváros kenyeret enni. Viszont a palacsintát csak ezzel szeretem, a "kakóóósat" nem nagyon eszem meg, ha nem muszáj. :) Most mégis megpróbálkoztam életem első házi készítésű lekvárjával, mégpedig narancsból, ami télen könnyen és olcsón beszerezhető gyümölcs. Az előkészületek elég sok időt vesznek igénybe, nekem közel egy óra volt, de utána már csak párszor kell megkavarni, és szinte magától elkészül!

Hozzávalók:

-10 db narancs

-fél kg cukor

-egy kávéskanál fahéj

-egy zacskó Bourbon vaníliás cukor (esetleg vanília aroma)

-egy citrom

-fél liter víz

 

Elkészítés:

A narancsokkal kell kezdenünk, minden darabot jól megmosunk, majd a citromot is. Eredeti recept alapján minden gyümölcs héját le kellene reszelni, és azt is belefőzni a lekvárba, namármost nekem van ugyan egy kb. ezer éves sajtreszelőm, de azzal sajnos csak megsimogattam a héjukat...:) Ezért próbálkoztam azzal, hogy késsel vékonyan levágtam, de ezt meg 3 narancs után meguntam. Tehát ha van rá lehetőségünk, akkor a héjat is tegyük bele. Második lépés a pucolás. Ezt a legjobb késsel csinálni, és nem kézzel, mert a fehér részt is le kell vágni, nehogy keserű legyen a végeredmény. Ha ezzel is megvolnánk, akkor beledaraboljuk a gyümölcsöket egy nagy lábasba, és a citrom levével, cukorral, fahéjjal és fél liter vízzel együtt feltesszük főni. Körülbelül 2 óra múlva már készen is vagyunk. Ezidő alatt csak annyi dolgunk van, hogy néha megkavargatjuk.

Ha mindent jól csináltunk, akkor a narancs-darabok szét fognak válni. Miután kész, beleöntjük egy befőttes üvegbe, és egy napig pokrócba tekerve pihentetjük. Másnap érdemes egy kis palacsintát sütni, hogy legyen mibe beletenni,  de annak a receptjét majd a "P" betűnél! ;)

Jó étvágyat hozzá!

Elkészítési idő: 3 óra

Ár: kb. 600 Ft

Nehézség: könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr361717922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: gyümölcs olcsó édesség narancs
süti beállítások módosítása