Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Erdei gombaleves

2010.02.09. 19:01 | kókuszoscsemege | 1 komment

Elérkezett az idő, hogy újra egy levest készítsek. Kicsit hasonlít a raguleveshez, de több gombát kell bele rakni, így sokkal erőteljesebben érződik az íze. Szerintem nagyon finom lett, érdemes kipróbálni!!

Hozzávalók:

-23-30 dkg csiperke gomba

-egy kis fej vöröshagyma

-2 evőkanál olaj

-másfél liter víz

-egy közepes sárgarépa (esetleg fehérrépa)

-egy csokor petrezselyem

-egy doboz tejföl

-egy evőkanál liszt

-só, bors, citromlé

Elkészítés:

Először a zöldségeket megpucoljuk, felszeleteljük, a hagymát apróra vágjuk, feldaraboljuk a petrezselymet.

Egy közepes lábasban felhevítjük az olajat, a hagymát sűrű kevergetés mellett, kis lángon megpirítjuk (kb 4 perc alatt). Ezután beletesszük az összes zöldséget, és addig pirítjuk, amíg a gomba egy kis levet nem ereszt, majd felöntjük a vízzel és fűszerezzük a levesünket (só, bors, petrezselyem). Én beletettem egy fél szál fehérrépát is, de egészben, mert én nem szeretem, de ha belefő íz íze, fel tudja dobni a levest. Miután teljesen megpuhultak a zöldségek, jöhet a sűrítés, azaz a tejfölbe belekeverjük a lisztet, ezt pedig beletesszük folyamatos kevergetés mellett a levesbe.

Aki dúsítani szeretné a levest, tehet bele egy kis tésztát, vagy virslit (elég a rántás előtt), így sokkal laktatóbb lesz. Ízesíthetjük citromlével is.

Kellemes falatozást kívánok! :D

Elkészítési idő: másfél óra

Ár: kb 600 Ft

Nehézség: könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr231743547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anita2626 2011.05.19. 16:09:46

Kedves Gasztroblogger!
A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valamint a minőségi alapanyagok használata. Nincs ez másként a legkisebbek esetében sem, csak a 6 hónapos-3 éves babáknál még arra is vigyázni kell, hogy a felhasznált alapanyagok megfeleljenek az adott korosztály igényeinek. Egy kismama számára mindig nehéz eldönteni, hogy mit adjon enni a babájának, hogyan főzzön számára a konyhában, és miben tér el a felnőttek étkezése a kicsik babaételétől. Nekik kíván segíteni a Nestlé Babarecept Versenye, amelyre szeretnénk a konyhában otthonosan mozgó gasztrobloggereket is meghívni. A táplálkozási irányelveknek megfelelő legkreatívabb recepteket a Nestlé értékes ajándékokkal jutalmazza. A legjobb és legérdekesebb ételeket majd a nagyközönség választja ki szavazás útján.
Bízunk benne, hogy sokan elfogadják a felkérésünket és részt vesznek majd a versenyen. A recepteket 2011. május 15. és 2011. június 15. között várjuk. További információt a www.mitegyenababa.hu, és a www.babareceptverseny.hu weboldalakon találhat.
Címkék: leves répa könnyű gomba
süti beállítások módosítása