Kezdő szakácsok ABC-je...

Több dologban vagyok még kezdő 25 évesen Ezek közé tartozik a főzés is. Úgy döntöttem hát, hogy a modern technika segítségét veszem igénybe, és elindítom életem első blogját. Minden héten elkészítek egy ételt, mégpedig abc sorrendben, így terveim szerint a zs betűnél már profi szakács leszek! :) Kedves olvasók, legyenek a kuktáim 44 ételen keresztül!

Friss topikok

  • anita2626: Kedves Gasztroblogger! A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valami... (2011.05.19. 16:09) Erdei gombaleves
  • Koky_: Imádom! Minden nap veszek egyet, igaz, elég kevés helyen látok, vagy már elfogytak addigra :) (2010.06.08. 08:56) A tavasz legjobb édessége: Pöttyös Guru
  • kókuszoscsemege: @*Carrie*: engem nem emlékeztet senkire, szerintem ez lehet a válasz;) Üdv itt a blogomon!! (2010.01.10. 20:26) Kedvenc gasztro filmjeim, jeleneteim
  • kókuszoscsemege: @hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral! (2010.01.07. 16:59) Bolondított raguleves
  • Zuzuka: nem vagyok kezdő háziasszony, de az alapmű megvolt, megvan, kicsit már viseltes... a kilókat vis... (2009.12.28. 08:58) Csodálatos Karácsonyt Mindenkinek!!!!

Linkblog

Bolondított raguleves

2009.12.13. 17:20 | kókuszoscsemege | 8 komment

A vasárnapi ebédről nekem mindig a mama féle húsleves jut eszembe, de mivel ad1: nincs 50 évnyi tapasztalatom főzés terén, ad2: nem található a hűtőmben egy egész tyúk, ezért maradtam az egyszerűbb, de mégis nagyon finom raguleves elkészítésénél. Hogy miért bolondított? Talán pont az egyszerűsége miatt: nincs benne sáfrány, sem más puccos fűszerek, mégis isteni leves!! Lássuk hát, mit kell venni a kisboltban hozzá:

-2 db sárgarépa

-1 db fehérrépa

-3 közepes fej gomba

-egy csokor petrezselyemzöld

-25 dkg csirkemell (fél cicinek felel meg kb. :))

-egy kis fej vöröshagyma

-200 ml-es főzőtejszín

-2 evőkanál étolaj

-só, bors

 

Elkészítés:

Legelső feladatunk az, hogy minden zöldséget készítsünk elő, azaz pucoljuk meg a répát és karikázzuk fel vékony szeletekre. Arra figyeljünk, hogy lehetőleg egyformák legyenek a darabok, mert így elkerülhető az, hogy az egyik része szétfőjön, a másik pedig nyers maradjon. Ugyanezt kell megtennünk a fehérrépával is. A gombát én úgy szoktam "felkészíteni" a főzésre, hogy először megmosom, aztán megpucolom az egészet, van aki ez utóbbit kihagyja. Ezt is vékonyra kell szelni. Végére maradt az utálatos hagyma. Én sírtam, megint. Minden praktikát kipróbáltam már az úszószemüvegen kívül, de egyszerűen mindig megríkat ez a fránya zöldség. :) Na de ez sem állíthat meg minket abban hogy ragulevest együnk ebédre, szóval vizet a szájba, kést a kézbe, és harcra fel! Apróra hölgyeim és uraim, nem lazsálni!! :)

A hús következik: kb. félujjnyi darabokra kell szeletelni, minél kissebbek, annál hamarabb megfőnek.

Mindezek után kezdőthet a főzés érdemi része. Egy közepes lábast felteszünk a gázra, benne az olajjal, majd amikor az felforrósodott, beledobjuk a hagymát és pirítjuk pár percig, üvegesre, azaz amíg kicsit kezdi elveszteni a fehérségét, és átlátszóbb nem lesz. Ezt én sem szoktam tudni pontosan, mikor következik be, de ha már valamelyik hagymaszelet kezd megbarnulni, akkor már tuti jó, sőt...:)

A husi-szeleteket is beletesszük, és addig pirítjuk, míg el nem kezd fehéredni. Ekkor jöhetnek a zöldségek. Azokat is megpirítjuk sűrű kevergetés mellett, és úgy 4 perc után felöntjük vízzel. Amennyi a lábosba fér, kb másfél-2 literrel.

A legrosszabb rész következik, az éhesen várakozás...egy fél óra múlva megnézhetjük, hogy a zöldségek, illetve a hús megfőtt-e már, ha puha mindegyik, akkor vehetjük elő a tejszínt. Kiöntjük egy tálkába, belekanalazunk két evőkanálnyi levest, és elkeverjük, azért hogy átvegye a hőmérsékletét és ne csapódjon ki. Miután ezzel megvolnánk, belekeverjük a levesbe.

Az ízesítés: fővés közben tegyük bele a sót, borsot, ízlés szerint, azaz kóstolgassuk. Azért nem írok mértékegységeket, mert a víz mennyiségétől függ az, hogy mennyi fűszer kell bele. A sót ne sajnáljuk, mert a tejszín és a zöldségek felszívják!

Végül pedig miután már fehér a levesünk, jöhet a kedvencem: a petrezselyem, amit előzőleg apró darabokra vágtunk. Egyszer megvárjuk míg felforr, és KÉSZ is!! :) 6 tányér leves lesz belőle.

Ui: Köszönet a címért Timonak! :)

Elkészítési idő: 90 perc

Ár: kb. 1000Ft

Nehézség: Könnyű

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kuktakukac.blog.hu/api/trackback/id/tr481594562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pihusz 2009.12.13. 20:11:48

Ez nagyon jóó, Stahl Judit elbújhat lassan, vége a karrierjének:)
ez a blog jó depresszió ellen is:D
vicceske;)

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2009.12.13. 22:15:43

KöszikösziKöszi!! Stahlnál meg alapból jobb vagyok! Már ha csak a humoromra gondolunk...:D:D

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.12.19. 13:51:38

Tetszett!
Brávó!
Gratula!
Asszem be is linkelem :-)

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2009.12.19. 16:54:58

@a_medwe: köszönöm! Főleg a linket! :) Megtisztelő!

Zuzuka 2009.12.22. 21:52:56

Óóó, de jó, hogy idetaláltam, éhes is lettem egyből... a raguleves (minden finom leves) a gyengém.

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2009.12.23. 08:24:47

@Zuzuka: a raguleves nekem is a kevencem! :) örülök hogy tetszik a bejegyzés!:D

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.01.07. 14:52:48

ez nagyon jó kis poszt lett, a gyengém a tárkonyos leves, ez is ott van a topon!

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2010.01.07. 16:59:38

@hzizi: Köszi!:) Én is pont ma ettem egy nagy tányérral!
Címkék: leves répa könnyű gomba ragu csirkemell
süti beállítások módosítása